Otteluennakko FC Sport - FC Halikko 14.11
Julkaistu: 11.11.2021 20.36

Otteluennakko FC Sport - FC Halikko 14.11

FC Sport - FC Halikko, sunnuntaina 14.11 klo 14:00 Vamia Hansakampus

Naisten liiga jatkuu taas FC Halikon osalta sunnuntaina 14.11, kun joukkue viettää Isänpäivää reissussa matkustaen Suomen aurinkoisimpaan kaupunkiin Vaasaan kohtaamaan paikallisen FC Sportin. Molempien joukkueiden alkukausi ollut hieman mollivoittoinen ja molempien joukkueiden voittosarakkeessa toistaiseksi vasta yksi merkintä. Täten sunnuntaina toinen joukkueista ottaakin kauden toisen voittonsa. Edellisellä kierroksella joukkue pelasi erittäin tasapainoisen ottelun haastaen sarjan kärkikolmikkoon kuuluvan PJK:n, mutta viimehetken maalilla pisteet jäivät vielä Pirkkalaan. Sport kärsi alkukaudesta muutaman selkeän tappion, mutta nyt joukkue saanut jalkapallon puolelta pelaajat takaisin rivistöön ja otteet kohentuneet radikaalisti, josta osoituksena vierasvoitto Pirkkalasta 1-2 lukemin. Viime kaudella vastaavassa ottelussa Sport jyräsi vieraansa selkein lukemin 9-2

FC Sport kuuluu sarjan perinteisiin joukkueisiin ja plakkarissa on myös yksi mitali muutaman vuoden takaa. Alkukauden kokoonpano-ongelmat on selätetty ja valtaosa viime kaudella joukkuetta kannatelleista pelaajista on taas ringissä mukana. Joukkueesta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti viime kaudella peräti 34 pistettä tehneeseen Vilma Rosenströmiin, 12 maalia viimeistelleeseen Maiju Kuivilaan sekä Anni Rintaseen, jotka kantavat isoa vastuuta Sportin joukkueessa. Tolppien välissä häärii Kansallisessa liigassa PK-35:n riveissä futista pelaava Lotta Rosenström.

Vierasjoukkueen kokoonpano sunnuntaiksi aiheuttaa entisestä enemmän harmaita hiuksia joukkueen valmennukselle. Useampi pelaaja edelleen sairaana ja lähes puolet joukkueesta ollut viikon mittaan kipeänä. Kun vielä joukkueen kapteeni Elli Laaksosen pelikunnon perään tuli torstain treeneissä kysymysmerkki, epävarmuustekijöitä ennen Vaasan matkaa on turhan monta ilmassa. Lopullinen kokoonpano selvinneekin vasta sunnuntaiaamuna.

Kotijoukkueen tehokkaimpana pelaajina alkukaudella ovat esiintynyt Niina Kiviniemi tehoilla 2+0, Maiju Kuivila 1+1 ja Enni Kortesniemi 1+1, Halikon riveissä eniten tehoja ovat puolestaan tehneet Katariina Marttila (2+1) sekä viime ottelussa kauden maalitilin avannut Annika Peippo ( 1+1)

Joukkueen valmentaja Ari Peltola ennakoi tulevaa koitosta seuraavasti:

- Pirkkalassa pelattiin kauden tasapainoisin ottelu ja vaikkei pisteitä plakkariin kertynytkään, ottelu antoi kuitenkin selkeästi lupauksia paremmasta. Viikolla ollaan käyty läpi niin kentällä kuin palavereissakin tiettyjä hyökkäyspelillisiä asioita, jotta oma pallollinen pelaaminen saataisi vielä paremmalle tasolle. Vaasa on perinteisesti yksi sarjan ikävimmistä paikoista vierasjoukkueelle varsin pienen kentän vuoksi, mutta siihen ollaan varauduttu ja pientä viilausta ja teroitusta tehdään pelityyliin olosuhteiden mukaan. Vaikka pieniä terveydellisiä vastoinkäymisiä viikon mittaan on tullutkin, vahvalla itseluottamuksella lähdetään hakemaan kolmea pistettä Varsinais-Suomeen. Vaikkei täysin tiedetäkään ketä saadaan sunnuntaina mukaan, varmasti kentälle tulee energinen, taisteleva ja iskukykyinen vierasryhmä.

Ottelu nähtävissä totutusti jälleen Ruutu+ palvelusta, joten jos et paikalle pääse, ottelua kannattaa seurata television välityksellä.

FC Halikko ry

fchalikkotoimisto@gmail.com