Julkaistu: 05.10.2021 10.36

Otteluraportti FC Halikko - YIlves

Pitkään odotettu sarja-avaus pelattiin lauantaina kotiyleisön edessä, kun Salohalliin saapui vastustajaksi Ylöjärven Ilves. Joukkue pääsi lähtemään otteluun lähes täydellä kokoonpanolla,a ainoastaan Stiina joutui jäämään viime hetkellä ottelusta pois ja seurasi ottelua siviilit päällä vaihtopenkiltä. Lotta hoiteli vastuun maalinsuulla Emman ollessa toisena maalivahtina. Vastustaja YIlves sai myös jalkeille täyden 14 pelaajan rosterin.

Molempien joukkueiden otteissa näkyi että kyseessä oli kauden ensimmäinen ottelu. Tietty jännittyneisyys ja yliyrittäminen paistoi etenkin kotijoukkueen otteissa ja aivan peruspelaamisessa tehtiin lukematon määrä virheitä. Ottelun ensimmäinen maali nähtiin ajassa 3:40 kun kulmapotkun jälkitilanteesta pallo jäi pyörimään maalinedustalle josta Emmi Rauhala siirsi pallon verkkoon. Ja vain reilu minuutti tästä eteenpäin Ylöjärvi iski uudelleen Ella Lehtosen katkaistua kotijoukkueen avauspelaamisen ja lauottua pallon verkkoon ohi Lotan. Kun enempää maaleja ei jaksolla enää nähty, tauolle siirryttiin vieraiden kahden maalin johdossa.

Toiselle jaksolle lähdettiin parantamaan omaa pallollista tekemistä, mutta sama hermostuneisuus pallollisessa pelissä jatkui läpi ottelun. Takaa-ajosta tuli entistäkin haastavampaa kun heti ensimmäisessä vaihdossa Ylöjärvi sai iskettyä kotijoukkueen hyvän pyörityksen jälkeen vastaiskusta kolmannen osuman. Pelillisesti ottelu eteni suht tasaväkisissä merkeissä, mutta ratkaisevissa tilanteissa terävyys ja tarkkuus oli tänään kateissa eikä päästy murtautumaan maalipaikoille riittävästi. Lopussa lähdettiin hakemaan tasoitusta reikäpaidalla ja päivän esitystä kuvaavasti pallollisessa pelaamisessa tehtiin turhan hätäisiä ratkaisuja ja Ylöjärvi pääsi kaunistelemaan lukemia kolmesti kotijoukkueen tyhjään verkkoon. Näin loppulukemiksi 0-6.

Joukkueen valmentaja Ari Peltolan kommentit ottelusta:

- Loppulukemat eivät aivan kuvaa voimasuhteita ottelussa, mutta Ylöjärvi oli tänään selvästi valmiimpi sarja-avaukseen ja ehdottomasti ansaitsi voittonsa. Nyt saatava perustekeminen sille tasolle, jota pelaajat kyllä osaavat. Menetettiin palloja kriittisillä alueilla, joista tämän tason vastustajat armotta rankaisevat. Katseet nyt kuitenkin käännetty seuraavaan otteluun ja lähdetään parantamaan. Hienoa oli päästä taas pelaamaan yleisön edessä ja otteluiden siirtyminen Ruutu+ palveluun tuo toivottavasti uusiakin katsojia lajin pariin.

Ottelussa parhaina pelaajina palkittiin kotijoukkueesta Annika Peippo ja vierailijoista Esra Erden.

Seuraavan kerran kotijoukkue tulessa jo tulevana lauantaina kun Salohalliin saapuu vieraaksi sarjan suurimpiin ennakkosuosikeihin kuuluva HIFK. Ottelu alkaa klo 13:00

FC Halikko ry

fchalikkotoimisto@gmail.com